اتاق فرار انیگما

مجموعه اتاق فرار انیگما متشکل از تیمی خلاق، توانمند و حرفه‌ای، تلاش نموده است تا با رعایت استانداردهای بین المللی چه به جهت طراحی پلان بازی و چه به جهت طراحی داخلی و فضاها، ساعتی خوش را برای شما، دوستان و خانواده‌تان رقم بزند.

اتاق فرار انیگما

مجموعه اتاق فرار انیگما متشکل از تیمی خلاق، توانمند و حرفه‌ای، تلاش نموده است تا با رعایت استانداردهای بین المللی چه به جهت طراحی پلان بازی و چه به جهت طراحی داخلی و فضاها، ساعتی خوش را برای شما، دوستان و خانواده‌تان رقم بزند.

هینت دهی در اتاق فرار

با هینت دهی در اتاق فرار آشنا بشید؛ وقتی که نمی تونیم معماهای اتاق فرار حل کنیم چه راهی داریم؟

اصطلاحات اتاق فراری

اتاق فرار دارای یک سری اصطلاحات و ویژگی‌ها هستش که بهتره قبل از حضور در اون، با این موارد آشنا بشید. در این مطلب می خوایم سراغ یک مورد یعنی «هینت دهی» یا کمک رسانی در اتاق‌های فرار بریم پس با انیگما همراه باشید.

در اسکیپ روم ی نفر همش شمارو زیر نظر داره که بهش گیم مستر گفته میشه. گیم مستر از چند طریق که در ادامه خواهیم دید با شما ارتباط برقرار میکنه و در صورت لزوم می تونه راهنماییتون کنه. اتاق‌های فرار دارای معماهای متعدد و متنوعی هستن که شاید گروهی که در این بازی حضور دارن، نتونن به موقع به پاسخ معماها دست پیدا کنند و یا به عنوان مثال امکان خروج از یک اتاق فرار رو نداشته باشند.

به هر حال عدم حل کردن معماها و پیدا نکردن کلیدهای بعدی برای خروج از یک اتاق و ورود به اتاق بعدی، می توانه جزئی از تجربه اتاق‌های فرار باشه. همونطور که گفتیم گیم مستر همواره از طریق دوربین و نمایشگرها، بازیکنان رو در بخش‌های مختلف زیر نظر داره. زمانی که اونها به کمک و راهنمایی نیاز داشته باشند، گیم مستر از شیوه‌های گوناگون میتونه اونهارو راهنمایی کنه.

هینت یعنی چی

هینت در واقع از واژه انگلیسی Hint که به معنی اشاره یا راهنمایی هست میاد. هینت دادن به وسیله گیم مستر هم به معنی راهنمایی گیم مستر به بازیکنان، با هدف عبور از معماها تو اتاق‌های فرار هستش.

و اما این راهنمایی‌ها در اتاق‌های فرار چطور به بازیکنان ارائه میشه؟

راه‌های متفاوتی برای این منظور وجود داره؛ مثلاً نمایشگر و مانیتورهایی که در اتاق‌ها نصب میشن، می تونن راهنمایی و هینت های گیم مستر رو به بازیکنان نشون بدن.

البته راه‌های دیگه ای هم وجود داره. مثلاً در برخی اتاق‌ها گوشی تلفن زنگ خورده و می تونید هینت های گیم مستر رو بشنوید که به حالت‌های گوناگون به گوش شما خواهند رسید. در برخی موارد هم یک اپلیکیشن روی گوشی بازیکن‌ها نصب میشه که به وسیله اون برخی راهنمایی‌ها رو دریافت می‌کنند. به طور کلی یادتون باشه که هینت های گیم مستر در مواردی به دست شما می رسه که کاملاً مشخص هستند. مثلاً مواقعی که نمی تونین راه خروج از یک اتاق رو پیدا کنید و گیم مستر تشخیص می‌ده که شما قطعاً به یک راهنمایی نیاز دارید.

و یا شما خودتون از گیم مستر درخواست میکنین که برای خروج از اون مرحله و حل معما بهتون کمک کنه. البته شیوه‌های هینت دهی به بازیکن‌ها راه‌های متفاوتی داره که بخشی از اونها به سلیقه طراح اتاق فرار صورت می گیره. مثلاً توی یک اتاق فرار که تم خونه های قدیمی و متروکه رو داره مثل اتاق کلبه وحشت شاید جالب نباشه که چند تا مانیتور دیجیتالی نصب باشند! پس بهتره که طراحان اتاق فرار برای راه‌های هینت و راهنمایی دادن، شیوه‌های مناسب این اتاق رو پیدا و پیاده سازی کنند.

حتی در مواردی دیده شده که گیم مستر خودش میاد و وارد صحنه میشه که البته این شیوه چندان جالبی نیستش و بی سلیقگی گیم مستر و طراحان اتاق فرار رو میرسونه! البته در مواردی هینت دادن توسط گیم مستر حتی به وسیله تماس با موبایل‌های بازیکن‌ها هم صورت می گیره. خلاصه شیوه‌های زیادی برای هینت دادن توسط گیم مستر وجود داره اما باید بدونین که بعضی هاشون کاملاً به سلیقه و تشخیص گیم مستر و طراحان اتاق فرار داره. امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید و همچنین با یکی از بخش‌های مهم و جذاب تو اتاق‌ فرار آشنا شده باشید.

شما با هینت دادن تو اتاق فرار موافق هستید؟

منبع: مجموعه اتاق فرار انیگما

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد