اتاق فرار انیگما

مجموعه اتاق فرار انیگما متشکل از تیمی خلاق، توانمند و حرفه‌ای، تلاش نموده است تا با رعایت استانداردهای بین المللی چه به جهت طراحی پلان بازی و چه به جهت طراحی داخلی و فضاها، ساعتی خوش را برای شما، دوستان و خانواده‌تان رقم بزند.

اتاق فرار انیگما

مجموعه اتاق فرار انیگما متشکل از تیمی خلاق، توانمند و حرفه‌ای، تلاش نموده است تا با رعایت استانداردهای بین المللی چه به جهت طراحی پلان بازی و چه به جهت طراحی داخلی و فضاها، ساعتی خوش را برای شما، دوستان و خانواده‌تان رقم بزند.

چرا انجام تمرینات مغزی یک فعالیت عالی برای سلامتی شما است؟ + تمرین

تحقیقات نشان می‌دهد که مغز ما مدتی پس از دوران دبیرستان (بین سنین ۱۶ تا ۲۵ سالگی) به اوج می‌رسد و اگر پس از این دوران یادگیری را رها کنیم و به سلامت مغز خود اهمیت ندهیم، به سمت کاهش عملکرد مغز پیش خواهیم رفت. این بدان معنا است که اگر به سلامت مغز خود توجه نکنید، اطلاعت در مغز کندتر پردازش خواهد شد و حافظه‌ی شما ضعیف‌ می‌شود. پس باید مدام مغز خود را پرورش دهید و فعالیت‌های مغزی داشته باشید.

تمرینات مغزی برای بهبود عملکرد مغز و حافظه

دکتر Emer MacSweeney، متخصص مغز و اعصاب معتقد است که پیشگیری بهتر از درمان بوده و اگر زودتر تغییر شیوه زندگی را شروع کنید، برای مغز شما بهتر است. این تغییرات در شیوه زندگی، می‌تواند شامل تمرینات منظم فیزیکی و خوردن غذاهای غنی از ویتامین B و اسیدهای چرب امگا ۳ باشد. با این حال، افزودن تمرینات مغزی به برنامه روزمره، واقعاً می‌تواند بزرگترین تفاوت را در سلامتی شما ایجاد کند. انجام تمرینات مغزی و فکری، نیاز به ضریب هوشی بالایی ندارد اما به افزایش تمرکز شما کمک خواهد کرد و سرعت و تقویت حافظه را بهبود خواهد بخشید.

در قدم اول برای افزایش بهبود عملکرد مغز، باید چند وظیفه‌ای بودن را فراموش کنید. برخی افراد هستند که قابلیت چند وظیفه‌ای دارند بدان معنا که می‌توانند به صورت همزمان چندین فعالیت مختلف را انجام دهند. طبق یک دهه مطالعه روانشناسی دانشگاه استنفورد مشخص شد که افراد دارای قابلیت چندوظیفهای با کاهش عملکرد حافظه روبرو خواهند شد و ضریب هوشی این افراد در دراز مدت کاهش می‌یابد. در نتیجه سعی کنید متمرکز باشید و تمرکزتان را در لحظه بر روی یک کار بگذارید. همچنین بد نیست بدانید که استرس و اضطراب عملکرد و سلامت مغز را کاهش خواهند داد در نتیجه سعی کنید استرس خود را مدیریت کنید.

از تماشای تلویزیون در مدت زمان طولانی خودداری کنید و سعی کنید کارهای فکری بیشتری انجام دهید. تلاش کنید تا چیزی حفظ کنید، شعر بخوانید و در حافظه‌ی خود نگه‌دارید. همچنین می‌توانید از فیلم‌های معمایی استفاده کنید یا به بازی در اتاق فرار بپردازید. بازی‌های اتاق فرار نیز مغز را فعال خواهند کرد و تاثیر خوبی بر حافظه و عملکرد مغز خواهند داشت. ساختن پازل و فعالیت‌هایی از این قبیل نیز به افزایش عملکرد مغز و سلامت مغز کمک زیادی خواهند کرد. در نهایت باید به طور مداوم از مغز خود کار بکشید تا فعال باقی بماند. این فعالیت‌ها همانطور که اشاره کردیم به بهبود و تقویت حافظه نیز کمک خواهند کرد و مانع بروز بیماری آلزایمر در سنین بالا خواهد شد.

از سوی دیگر می‌توانید برای تقویت عملکرد مغز بر روی جدول‌های سودوکو بیشتر وقت بگذارید، بازی‌های تخته‌ای یا به قولی بردگیم انجام دهید و از بازی‌های فکری استقبال کنید. بازی‌های ویدیویی مانند بازی‌های اندروید یا بازی‌های کامپیوتری نیز می‌تواند به عملکرد مغز کمک کند و سلامتی مغز را برایتان به ارمغان آورد. پس بد نیست بدانید که در این دوره از زندگی انجام بازی‌های ویدیویی چندان هم بد نیست و به بهبود حافظه و عملکرد مغز کمک خواهد کرد.


برای دیدن بهترین بازی تقویت مغز اینجا کلیک کنید.