اتاق فرار انیگما

مجموعه اتاق فرار انیگما متشکل از تیمی خلاق، توانمند و حرفه‌ای، تلاش نموده است تا با رعایت استانداردهای بین المللی چه به جهت طراحی پلان بازی و چه به جهت طراحی داخلی و فضاها، ساعتی خوش را برای شما، دوستان و خانواده‌تان رقم بزند.

اتاق فرار انیگما

مجموعه اتاق فرار انیگما متشکل از تیمی خلاق، توانمند و حرفه‌ای، تلاش نموده است تا با رعایت استانداردهای بین المللی چه به جهت طراحی پلان بازی و چه به جهت طراحی داخلی و فضاها، ساعتی خوش را برای شما، دوستان و خانواده‌تان رقم بزند.

شرایط حضور تو اتاق فرار چیه؟

این بازی بهترین بازی واقعی جهان شناخته شده که گروه های 4 تا 10 نفره برای حل معما وارد بازی میشن و این بازی میتونه تم های مختلفی داشته باشه که پرطرفدارترین تم اتاق فرار هم مختص اتاق فرار ترستاک هست اما ابتدای کار این بازی با اتاق فرار معمایی شروع شد. 


اگرچه برای این بازی نیازی به تحصیلات یا حرفه خاصی ندارید، اما در محیط اتاق فرار با معماهای سخت و آسون وسرنخ‌های عجیبی روبرو میشید که هرکدومش میتونه خلاقیت، هوش، ریزبینی و دقت شمارو شدیدا به چالش بکشه…


اسکیپ روم چیست؟


سوالات زیادی در این رابطه شده که اتاق فرار چیست؟ اتاق فرار یا اسکیپ روم یک بازی در سبک واقعیت هست. به صورتی که شما و تیمتون وارد اتاقی میشید که از قبل طبق سناریویی که بهتون گفته میشه فضا سازی شده و حالا نوبت شماست!

باید با تکیه به ذهن و خلاقیتتون در زمان مشخصی راه فرار از اتاق رو پیدا کنید.


یکی از مهم‌ترین نکات برای اینکه یه فرار حرفه ایی رو تجربه کنید اینه که همه دست به کار بشید.

هیچکس بیکار نباشه تا بقیه معما هارو حل کنن، گرچه شاید در خیلی از اتاق فرارها نیازی هم نباشه همه باهم یه یک معما رسیدگی کنن، تقسیم بشید و هرکسی یه بخشی از کار رو انجام بده اما فراموش نکنید همه چیز کار تیمی نیست…!


اگر آدم زورگویی هستید و نظر بقیه براتون مهم نیست توصیه میکنم اخلاقتونو عوض کنید و بعد برید اتاق فرار(چیه منتظر بودی بگم نرو اتاق فرار؟ نه بابا. هر زمان آماده ی کار گروهی خفن بودی بیا اتاق فرار)


چطوری از پس اتاق فرار بربیایم؟


خب از کجا شروع کنم؟ این سوال رو معمولا همگی بار اولی که وارد اتاق فرار میشیم از خودمون میپرسیم.


تمرکز، متفاوت دیدن، گشتن جاهای غیر معمول، فکر کردن به سناریو یا نکاتی که اپراتور بهمون گفته بود میتونن بهترین راه های شروع بازی باشند. بعد از اینکه به خودتون اومدید و متوجه شدید کجایید یا یه جورایی موتور تیمتون روشن شد با رعایت کردن چند نکته مسیر پیروزی رو برای تیم هموار کنید:


 


اول اینکه هرچیزی که میبینید یا پیدا میکنید را با صدای بلند به همه بگید.


دومین نکته که خیلی مهمه سرعت عمل بالاست تمرکزتون رو بالا ببرید و سرعت عملتون رو افزایش بدید. “وقت طلاست”


سومین نکته اینه که از روند و خطی که بازی بهتون میده خارج نشید. اینو فراموش نکنید که این بازی توسط یک سری انسان مثل شما ساخته شده پس خودتون رو جای اونا بزارید تا حل کردن معما ها براتون راحت تر باشه.


در نهایت این رو بدونید شاید اینجا همه چیز عجیب باشه یا اینکه خیلی سخت باشه اما حتما منطق درش رعایت شده پس منطقی فکر کنید.


اسکیپ روم چیست؟


گیم مستر اسکیپ روم (Game Master) چه وظیفه‌ایی دارد؟


در حالی که شما غرق در معماها و سناریو بازیتون هستید یک‌نفر “تمام مدت” شما رو نگاه میکند و صدای شما را میشنود. اگر از روند بازی خارج بشید از راه های مختلف کمکتون خواهد کرد اگر اتفاقی بیوفته اون شخص همیشه اونجاست تا مطمئن شود شما هیجان انگیزترین یک ساعت زندگی خود را سپری میکنید.


یک گیم مستر خوب ساده ترین بازی رو برای شما و تیمتون فوق‌العاده جذاب میکنه و گیم مستر بد میتونه فوق‌العاده ترین بازی رو تبدیل به یه خاطره بد کنه و شما هیچ کاری ازتون بر نمیاد به جز یک تصمیم مناسب.


کدوم اتاق فرار بهتره؟


امروزه در کشور ما اتاق فرارهای زیادی توی اکثر شهرها هستند که با کیفیت های مختلفی مشغول هستند.برای انتخاب یک مجموعه یا یک بازی خوب بهترین و مطمئن‌ترین راه نظرات مردم است. اما نکته بسیار مهم اینه که اتاق فرار بستگی به سلیقه شخص هم داره، تا حدی که در یک تیم چهار نفره شاید دو نفر اصلا لذتی نبرن ولی دو نفر دیگه عاشق اون بازی و تجربه ایی که داشتن بشن پس خیلی حساس نباشید…

اگر برای اولین بار بازی می‌کنید حتما از گیم‌مستر‌ها کمک بگیرید و این رو بدونید که هر بازی کاملا با بازی دیگه متفاوته پس توی انتخاب دقت کنید و ژانر مورد علاقتون رو اولویت انتخاب قرار بدید که تا وقتی وارد فضای بازی شدید با چیزی روبرو بشید که توقع دیدنش رو داشتید.


خب حالا تقریبا آماده هستید تا تیمتون رو خبر کنید و بزنید تو دل یه چالش واقعی!


منبع: https://www.enigmaescaperoom.ir/blog/what-is-an-escaperoom

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد